Thursday, March 20, 2008

Stoffer, mønstre og mat og sånt

Nå har vi funnet den ultimate shopping plassen. Skreddern! Greit nok at det tar lang tid når vi først er der men de disker opp med te fra gateselgere og festlig forsøk på å snakke norsk. Dette er første inderen som har klart å skrive navnet mitt rett på første forsøk, jeg husker ikke navnet hans engang. Det kan være litt overveldende med alle stoffene og former og fasonger, men gøy lell:)Sylvia er litt satt ut over alle tingene somblir vist hos skredderen. Bildet er stjålet av Ivana Stanimirov.

Det blir en del turer frem og tilbake derfra for første gang du får klærne tilbake er alt stort bortsett fra utrigningen som er aldri stor nok. De skjønner seg ikke alltid på vestlige klær her. Første gangen vi gikk inn på markedet skjønte vi ikke at det var en side inngang, og ved hovedinngangen er det et fiskemarked. Vi gikk inn hovedinngangen. Her ligger (kanskje hvis du er heldig) fisken på avispapir på bakken i ca 30 grader. Alle snakker om at India har så mange lukter, men jeg har blitt vant med både kloakk, boss, ting som råtner, svette og mangen andre ting, men råtten fisk er et kapittel for seg selv. Forøvring fant vi en blodflekk og en død rotten utenfor døren i gangen vår en morgen. Men en gladnyhet også, jeg har fått indisk mat innefor komfortsonen min!

Påskeferien har begynt her også, en hel haug med folk har reist til Andaman øyene, noen til Kerala, andre sikkert noen festlige også, men jeg hadde drevet kronerulling på slutten hadde jeg skulle vært med så min påske består aav oppgaveskriving og kanskje en tur på Auroville stranden eller noe.

Hei der er nesten laptopen min tom for strøm. Over og ut

No comments: